Niejasne wyznaczanie celów, a co za tym idzie – nieodpowiednie planowanie dnia – tu jest po części odpowiedź, gdzie potrafią się wkraść złodzieje czasu. Zbyt dużo obowiązków w ciągu kilku godzin, które praktycznie w ogóle jest niewykonalne czy próba realizowania wielu spraw na raz nigdy nie jest dobrym pomysłem. Podstawą to jasne cele i uporządkowanie.
Spontaniczne priorytety i niezdawanie sobie sprawy z czynności, które musimy wykonać to kolejni złodzieje czasu. Oczywistym jest, że jedna sprawa wymagać będzie np.: czterdziestu minut, ale inna – nawet kilku godzin. Spontaniczne planowanie dnia również nie jest dobrym pomysłem, chociaż może nas kusić...
To, co również wydaje się oczywiste w przeszkodzie do uporządkowane dnia i wykonywanych zadań to bałagan – wszechobecny: na biurku, w dokumentach, kalendarzu czy niepotrzebnie zapisywanych notatek. Jednym słowem: zły osobisty styl pracy. Nie bez znaczenia jest także zakłócanie spowodowane przez inne osoby – czyli niezapowiedziane odwiedziny, rozmowy telefoniczne, często też niezaplanowane... Poza tym również hałas, prywatne rozmowy, i spontaniczna kawa z przyjaciółką gdzieś na mieście.
Do złodziei czasu zaliczyć należy też własne słabości, ale o tym, czy walka z nimi ma sens – niedługo opowie Ewa Guzowska – w wywiadzie. Niska motywacja oraz brak stanowczości i odkładanie wszystkiego w czasie, to również nie jest dobry pomysł... Są też słabości zespołowe, w których wyróżnić trzeba przede wszystkim brak koordynacji pracy zespołowej i nieprecyzyjne przekazywanie informacji. Najważniejsze to znaleźć motywację w sobie, bo wtedy żaden złodziej czasu nie ma opcji zwyciężyć!
___
Fot.: pixabay.com/pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz